اخبار هفتگی - از رینگ کشتی تا خورشید و فراتر از آن!
اخبار هفتگی - از رینگ کشتی تا خورشید و فراتر از آن!

می‌توانید حدس بزنید که در بازی جدید «WWE Cage Battle» محصول «WizKidz»، چه چیزی منتظرتان است؟

«ویزکیدز» به تازگی یک بازی پرتاب تاس برای 2 تا 4 نفر را معرفی کرده است. این یک بازآفرینی عنوان از باغ  وحش کونگ فو (Kung Fu Zoo) است. هر دوی این بازی‌ها توسط «چارلی پراس» طراحی شده‌اند.صفحه‌ی بازی مانند مربع تو رفته‌ای است که حفره‌هایی در کناره‌هایش دارد. هر  بازیکن تیمی از چهار کشتی‌گیر را تشکیل می‌دهد، سپس در تلاشی برای فرستادن تاس‌های حریفان در حفره‌های کناره‌ی صفحه‌ی بازی، تاس‌های شکل دار را روی لبه‌ی قفس قرار داده و به آن‌ها ضربه می‌زند. در این بازی به زبردستی احتیاج دارید؛ چون اگر تاس خودتان را از رینگ بیرون بیندازید، دیگر تا پایان آن راند به آن دسترسی نخواهید داشت، اما اگر تاس حریف خود را از بازی بیرون بیندازید، آن تاس دوباره در رینگ هر جا که حریفتان انتخاب کند، قرار می‌گیرد. هر تاس یک وجه بی اثر دارد که اگر آن وجه تاس به رو قرار گیرد، آن کشتی‌گیر دیگر برای پرتاب تاس در دسترس نیست.

مبارزه در قفس WWE، ۱۶ سوپراستار کشتی‌گیر  (۸ زن و ۸ مرد) از گذشته و حال WWE را به تصویر می‌کشد. هر کشتی‌گیر یک توانایی مخصوص دارد و بازیکنان در هر راند می‌توانند یکی از آن‌ها را به انتخاب خود، استفاده کنند. کتاب راهنما از دو سبک بازی و بخش‌های قابل تغییر تشکیل شده است؛ در سبک بازی در قفس، بازیکنان تا زمانی که همه‌ی تاس‌های حریفانشان بی‌اثر یا به داخل یکی از حفره‌های کناره¬ی قفس پرت شود، به رقابت ادامه می‌دهند. در سبک مبارزه‌ی امتیازها، بازیکنان هر کدام از کشتی‌گیران خود را یک بار پرتاب می‌کنند و سپس امتیازها را بر اساس اینکه کدام وجه تاس در بالا قرار گرفته، باهم جمع می‌بندند.

برای دیدن یک گالری کامل از عکس‌های ۱۶ کشتی‌گیر، می‌توانید به سر WizKidz announcementسر بزنید. مبارزه در قفس WWE، قرار است در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شود.

برد اند دایس (Board & Dice) «سنگ‌های مندالا (Mandala Stones)» را در 2021 منتشر می‌کند

یک «مندالا» آرایشی هندسی از نمادها است. «برد اند دایس» اعلام کرده که سال آینده بازی «سنگ‌های مندالا» با موضوع ساخت الگوهای خیالی به بازار می‌آید. دو تا چهار بازیکن در حالی که برای داشتن بیشترین امتیاز با هم رقابت می‌کنند، باید با همکاری هم از سنگ‌های رنگی آرایشی هنرمندانه خلق کنند.

سنگ‌ها ۴ رنگ مختلف دارند که روی هر کدام یکی از دو الگوی متفاوت وجود دارد. همچنین ۴ مهره¬ی آرتیست وجود دارد؛ دو تا به ازای هر الگو روی سنگ‌ها. برای ست آپ بازی، دسته‌هایی از چهار سنگ تصادفی و  مهره‌های آرتیست، هر کدام در فضاهای اختصاصی خودشان روی صفحه‌ی اصلی قرار می‌گیرند. در نوبت هر بازیکن، آن‌ها می‌توانند یکی از دو حرکت زیر را انجام دهند: سنگ‌ها را بردارند و آن‌ها را از صفحه‌ی اصلی به صفحه‌ی شخصی‌شان انتقال دهند، یا سنگ‌های صفحه‌ی شخصی‌شان را امتیاز دهی کنند که این کار آن سنگ‌ها را به صفحه‌ی مشترک مندالا منتقل می‌کند. برای برداشتن سنگ‌ها، بازیکن ابتدا باید یکی از مهره‌های آرتیست را به یکی از محل‌های اشغال نشده منتقل کند و بعد بالاترین سنگ هر دسته‌ی مجاور که الگوی یکسانی با مهره‌ی آرتیست منتقل شده دارد، را جمع آوری کند (دقت داشته باشید که سنگی از دسته سنگ‌هایی که با مهره‌ی آرتیست دیگری همجوار هستند را نمی‌توان برداشت). بازیکنان همچنین می‌توانند چگونگی امتیازدهی سنگ‌ها روی صفحه‌های شخصی‌شان را انتخاب کنند؛ یا بر اساس رنگ، یا بر اساس بالاترین سنگ روی دسته‌ها. 

«سنگ‌های مندالا» توسط فیلیپ گلواکز (Filip Glowacz) طراحی شده و آرت آن کاری از زبیگنیو اومگلتر ( Zbigniew Umgelter) است.

در «Beyond the sun‌»، فضا را از طریق یک درخت تکنولوژی متغیر کاوش کن

ریو گرند گیمز (Rio Grande games)، بازی ۲ تا ۴ نفره‌ی «آن سوی خورشید» را معرفی کرده است. در این بازی که موضوع آن کاوش در فضا، پیشرفت تکنولوژی و مدیریت منابع است، هر بازیکن نقش گروهی را بر عهده دارد که در هنگام نابودی زمین به اعماق فضا سفر می‌کند.
همه بازیکنان از یک درخت تکنولوژی مشترک که مشخص کننده‌ی حرکات ممکن است، استفاده می‌کنند. درخت تکنولوژی از کارت‌هایی تشکیل شده که فقط وقتی می‌توان آن‌ها را کشید که آن تکنولوژی قابل تحقیق باشد؛ این به آن معنی ست که درخت تکنولوژی از یک بازی تا بازی دیگر تغییر می‌کند و بازیکنان نمی‌دانند که چگونه تکنولوژی در طول بازی پیشرفت خواهد کرد. کارت‌های تکنولوژی ۴ سطح متفاوت و ۴ نوع مختلف دارند. در مسیرهای درخت تکنولوژی، یک تکنولوژی پیشرفته و تکنولوژی‌ای که منجر به آن شده هر دو باید از یک نوع باشند. کاوش در فضا با دسته کارت‌های سیستم انجام می‌شود و سیاره‌هایی که می‌توانند تحت استعمار قرار گیرند. دسته کارتِ رویداد باعث تنوع بیشتر بازی می‌شود. «آن سوی خورشید» تعداد مشخصی راند ندارد، در عوض بازی زمانی تمام می‌شود که بازیکنان همگی به تعداد مشخصی دستاورد برسند.

«آن سوی خورشید» توسط دنیس کی. چان (Dennis K. Chan) طراحی شده و آرت آن هم، کاری از فرانتز ووینکل  (Franz Vohwinkel)است. این بازی قرار است در اواخر ۲۰۲۰ منتشر شود.